français  
 
  Kontakt     Mapa sajta  
 
 
  Agenda
 
Kalendar
Film
Muzika
Scenska umetnost
Književnost
Vizuelna umetnost
Debate
Nauka
Obrazovanje
Frankofonija
Arhiva
   
 
PRIJAVITE SE NA
NEWSLETTER
 
 
Facebook
Fotografije
Video  
 
NOVI SAD  
 
NIŠ  
 
PARIZ  
   

 
     
  Scenska umetnost
 
 





 
Piksel - Trupa Kafig iz Kreteja

Subota 8. april - 21h
Nedelja 9. april  - 20h
Beograd, Pozorište na Terazijama, Terazije 29
U okviru 14. Beogradskog festivala igre

Umetnička direkcija i koreografija: Murad Merzuki
Digitalna produkcija: Adrijen Mondo & Kler Barden
Muzika: Arman Amar

Trajanje: 70’

Igrači: Rémi Autechaud dit RMS, Kader Belmoktar, Marc Brillant, Antonin Tonbee Cattaruzza, Elodie Chan, Aurélien Chareyron, Sabri Colin dit Mucho, Yvener Guillaume, Amélie Jousseaume, Ludovic Lacroix, Ibrahima Mboup, Julien Seijo, Paul Thao, Sofiane Tiet, Médésségnanvi Yetongnon dit Swing.

Piksel otvara sezonu francuske savremene igre,  FranceDanse Orient-Express, koja će biti prisutna tokom cele godine u jugoistočnoj Evropi. FranceDanse stavlja naglasak na francusku savremenu koreografski scenu. Ovaj program je započet još 2007. godine i proširio se po Aziji, zatim Okeaniji i Severnoj Americi a 2016. godine je priređen u Južnoj Americi.

Biće i drugih francuskih kompanija koje će posetiti Srbiju, zato pratite naše informacije na sajtovima i društvenim mrežama! Ovu manifestaciju organizuje Teatroskop, program Francuskog instituta u Srbiji koji dobija podršku Francuskog instituta u Parizu kao i francuskog Ministarstva kulture i komunikacija. Teatroskop stavlja naglasak na najvažnije i najinovativnije umetnike francuske savremene igre i podržava razvoj profesionalaca jugoistočne Evrope i njihovu razmenu sa Francuskom. Biće takođe priređene masterklas radionice za srpske profesionalne umetnike hiphop scene.

„Neprestano smo izloženi slikama, video snimcima i digitalnim medijima. Ekrani su svuda oko nas. Potrebno je samo prošetati ulicama prestonica pojedinih zemalja, da bi se zamislio grad budućnosti: ogromna izloženost pokretnim slikama. Projekat Piksel je nastao kada sam prvi put sreo Adrijena Mondoa i Kler Barden. Oduševljenje koje sam tada osetio, vezuje se za stanje u kome nisam umeo da napravim razliku između stvarnog i virtuelnog, što je vodilo otkrivanju novih tehnologija u službi igre. Za izvođače je prvo iskustvo kombinovanja igre i interaktivnog videa bilo fascinantno. Sa podjednakom radoznalošću, suočio sam se tokom ove avanture, sa neverovatnim svetom koji mogu stvoriti svetlosne projekcije, kakve je predložila kompanija Adrijen M / Kler B. Izazov interakcije dve umetnosti i pronalaženje suptilne ravnoteže između tehnika, na način da se igra i apstraktne vizuelne prezentacije uklope bez rivaliteta, bile su neverovatan motiv za pristupanje novom pokretu. Prateći mogućnosti kretanja ljudskog tela, koje želim da unapredim svakom sledećom kreacijom, prevazilaze se prepreke i otkrivaju novi saveznici u igri. Kako igrač nastupa u prostoru sačinjenom od iluzija na 3D dekoru, kada video istovremeno prati i ometa pokret? Pored projekcije, želeo sam da se muzika Armana Amara u potpunosti uklopi sa koreografijom i slikama... Sledeći igrače, muzika donosi energiju i otkriva telesnu poeziju… Pokušao sam da otkrijem putanju gde sintetički svet digitalnih projekcija stupa u interakciju sa stvarnošću izvođača. Svaki umetnik je razigrano uronjen u nepoznato, podeljene svesti, oslanjajući se na hip-hop virtuoznost i energiju, kombinujući poeziju i snove, kako bi se stvorila predstava na raskršću umetnosti.“
Murad Merzuki

Rođen u Lionu, 1973. godine, Murad Merzuki je, sa svega 7 godina počeo da se bavi borilačkim i cirkuskim veštinama. Sa 15 godina, ulazi u svet hip-hopa, i kroz ovu formu otkriva umetničku igru. Ubrzo odlučuje da unapredi svoje znanje u oblasti ulične igre kroz eksperimentisanje sa drugim stilovima i saradnju sa poznatim koreografima, povezujući hip-hop sa drugim disciplinama. Zajedno sa Kaderom Atuom, osniva trupu Accrorap, a zatim Kompaniju Kafig. Od 2009, Merzuki je direktor Nacionalnog koreografskog centra u Kreteju, gde je kreirao 24 predstave.
Merzukijev prvi samostalni rad zvao se „Käfig", što na arapskom i nemačkom jeziku znači "kavez", a kasnije postaje ime njegove kompanije. To ukazuje na otvorenost koreografa i njegovo odbijanje da ostane zarobljen u jednom stilu. Na palubi oivičenoj mrežom, kroz stalne izazove, unapređuje se dijalog između hip-hop igrača i savremenog izvođača. Poruka je jasna: hip-hop proširuje svoju teritoriju, bez opasnosti da izgubi svoje korene... Produkcija „Boks Boks" koju su Beogradjani videli pre dve godine, daje mu priliku da se ponovo poveže sa borilačkim veštinama koje je trenirao kada je bio mali.