français  
 
  Kontakt     Mapa sajta  
 
 
  Agenda
 
Kalendar
Film
Muzika
Scenska umetnost
Književnost
Vizuelna umetnost
Debate
Nauka
Obrazovanje
Frankofonija
Arhiva
   
 
PRIJAVITE SE NA
NEWSLETTER
 
 
Facebook
Fotografije
Video  
 
NOVI SAD  
 
NIŠ  
 
PARIZ  
   

 
     
  Debate
 
 





 
Pero i krv

Ekstremno nasilje u ljudskoj prošlosti sagledano kroz književnost i društvene nauke

Utorak 4. april – 18h
Beograd, Francuski institut, Knez Mihailova 31

Predavanje #3 u okviru ciklusa
Nepojmljiv genocid u Ruandi 1994. i traganja pisca Žana Acfelda
Na francuskom, bez prevoda.

1994. godine nezamisliva tragedija dogodila se u Ruandi, maloj zemlji centralne Afrike... Šta se zapravo dogodilo u Ruandi te 1994? Da li se zaista radilo o jednom etničkom sukobu između naroda „Hutu“ i „Tutsi“, kao što su izveštavali mediji? Kakvu svetlost književnost baca na tu pomamu tame?

Kroz traganja jednog pisca, Žana Asfelda, koji je prikupljao svedeočenja preživelih „Tutsija“, ali i pripadnika naroda „Hutu“, pokušaćemo da sagledamo neke elemente odgovora.

Francuski institut u Srbiji, u saradnji sa Francuskom školom u Beogradu, priređuje ciklus predavanja Florijana Erbera, profesora istorije u Francuskoj školi u Beogradu. Ova predavanja otvorena su za sve one koji žele da bolje shvate savremeni svet kroz analizu, sa neophodne distance, korena nasilja koja su obeležila ljudsku prošlost.





 
PREDAVANJE / DIZAJN
Francuski gosti na festivalu Resonate

Festival Resonate, jedna od najvažnijih manifestacija u oblasti dizajna, novih medija i digitalne umetnosti u Srbiji i regionu, ugostiće ove godine pet gostiju iz Francuske koji će tokom festivala držati predavanja i radionice za svoje srpske i internacionalne kolege.

Od 19. do 22. aprila
Beograd, različite lokacije

Benžamen Golon (Recyclism)
Istraživač i univerzitetski profesor Benžamen Golon objavljuje i stvara pod imenom Recyclism. Njega zanimaju ograničenja i neuspesi u fluktuaciji informacija i komunikacionim tehnologijama; konzumerizam, programirani rok trajanja i jednokratno društvo; pravo na privatnost i imovinsko pravo u oblastima jackinga i reciklaže. Njegovi projekti mogu biti softveri, instalacije, hardverska dela, interaktivna dela ili ulični performansi...

Žilijet Bibas
Diplomirana grafička dizajnerka i umetnička direktorka Žilijet Bibas razvila je jednostavnu estetiku, gotovo ogoljenu. Ona radi sa brojnim pariskim dizajnerskim agencijama, ali i sa ustanovama poput Le Grand Palais ili Greenpeace.
Kao producent, radi sa brojnim umetnicima u okviru kulturnih ili komercijalnih manifestacija: izrada interktivnog dekora za filmski i muzički festival SXSW u Ostinu, produkcija audioreaktivnih origamija za Onedotzero u okviru milanskog Fashion Week-a, saradnja na audiovizuelnoj instalaciji JayZ Popup Shop

Nikola Megre
Istraživač i eksperimentator u oblasti zvuka, slike, mreže i arhitekture Nikola Megre metamorfozira prostore, tehnike, objekte putem kritičkih protokola … Takođe je poznat po svom radu u okviru dua Art Of Failure. On istražuje interno funkcionisanje medija kroz njihova ograničenja i disfunkcionalnosti, koje transformiše u imerzivne audiovizuelne doživljaje. Osnovao je grupu Disnovation Research  koja se bavi donošenjem devijantnih strategija i organizovanjem simboličkih aktivnosti koje se suprotstavljaju propagandi tehnoloških inovacija.

Normals Studio
Normals je kolekcija dela na granici između dizajna i fikcije. Vizuelna, književna, video, muzička dela su portal ka jedinstvenom svetu: budućnosti. Poželjno za neke, zabrinjavajuće za druge, društvo koje on zamišlja je zasnovano na snovima o 3D štampanju i algoritamskom sujeverju.

Režin Debati
Režin Debati je spisateljica, kustos i kritičar umetnosti, suosnivač we-make-money-not-art.com. Njeno pisanje se nalazi na granici između umetnosti, nauke, tehnologije i društvenih pitanja. Ona piše o umetnicima, hakerima, dizajnerima i koristi tehnologiju kao medijum za kritičku diskusiju.

Više informacija o programu potražite na http://resonate.io/2017/





 
Fabrika kulture #4

Kulturom do promene grada/života: dijalog Lion/Beograd

Četvrtak 20. april - 18h
Beograd, Francuski institut, Knez Mihailova 31
Simultani prevod.

Učesnici:
Vincent Carry
, direktor Arty Farty/Nuits sonores (Lion) i
Maja Lalić
, umetnička direktorka Mikser House/Mikser Festivala (Beograd)

Razgovor vodi Jean-Baptiste Cuzin, direktor Francuskog instituta u Srbiji

U Lionu, na ušću Rone i Saone, na kraju poluostrva, kultura je bila i ostala snažan pokretač društvene i urbane promene: festival Nuits sonores od 2003. godine, kulturni nezavisni centar Le Sucre, kreativni prostor u stvaranju Hôtel 71 svedoče svi o ponovnom osvajanju gradskih prostora koje je kultura napustila. Vensan Kari i njegov tim upravo rade na tome.

U Beogradu, pojava Mikser House-a u Savamaloj bila je signal ponovnog korišćenja napuštenog urbanog prostora putem inovacije i kulture. Iskustvo Mikser House-a u sadašnjem prostoru bliži se kraju i otvaraju se nove perspektive … ali ne samo u Beogradu. Maja Lalić, jedan od nosilaca ovog projekta, radi na novim urbanim i društvenim transformacijama.

Zajedno će voditi dijalog o svojim naporima i nadama da transformišu grad i život kulturom.

Vensan Kari je direktor festivala elektronskih muzika Nuits sonores koji je osnovao 2003. godine u Lionu a koji je do sada okupio više od 130.000 gledalaca. Vesan Kari je neizostavni angažovani kulturni poslenik: koordinator je za projekat kandidature grada Liona za Evropsku prestonicu kulture, umetnički je savetnik prilikom obnavljanja Gaité Lyrique u Parizu, simboličnog mesta za digitalne umetnosti, jedan je od osnivača projekta European Lab, direktor je Arty Farty, programa koji između ostalog vodi evropski projekat We are Europe, direktor je Culture Next kao i nezavisnog prostora Le Sucre u Lionu, a uskoro i Hub créatif Hotel 71.

U intervjuu datom francuskom dnevniku Libération decembra 2015. odmah posle atentata 13. novembra u Parizu i Sen-Deniju, Vensan Kari kritikuje duboko ćutanje umetnika i kolektivni neuspeh da se ublaže društveni lomovi nastali pred talasom reakcionarnih ideja. Upućuje poziv društvu da ukaže poverenje mladima, da im prenese svu vlast kao i sredstva da rade, izjavljujući: „Kultura može da postane oružje masivne obnove“.

Maja Lalić je arhitekta, dizajner, umetnička je direktorka Mikser House, angažovane platforme ideja i talenata, multidisciplinarna i multikulturalna, osnovana zajedno sa Ivanom Lalićem. Mikser House i Mikser festival posvećeni su razvoju i promociji kreativnih talenata iz regiona Balkana kao i onih iz celog sveta. Maja Lalić je takođe i inicijator regionalne platforme za razvoj mladih talenata Young Balkan Designers, koja pripada mreži Balkan Design Network.

Ciklus Fabrika kulture

Umetnosti, kultura i kulturne i kreativne industrije danas su centralne teme koje prate evoluciju naših društava, oko kojih se ona okupljaju i koje omogućavaju jače teritorijalne veze. Umetnička nezavisnosti je neophodna, ali promocija kulturne i jezičke raznolikosti takođe se zasniva na javnim kulturnim politikama. Francuski i srpski stručnjaci na polju kulture neguju dugu tradiciju saradnje i brojni su umetnici, kulturni poslenici, profesionalci iz sektora kulturnih politika u Srbiji koji su stekli neko iskustvo u Francuskoj.

U ciklusu „Fabrika kulture: francusko-srpski dijalozi o umetnostima i kulturnim politikama“ Francuski institut u Srbiji predlaže redovne susrete sa umetnicima i stručnjacima na polju kulture, srpskim ili francuskim, koji će učestvovati sami ili voditi dijalog i promovisati razmenu o našim kulturnim praksama.

Ovi susreti su otvoreni za sve i trebalo bi da zainteresuju pre svega stručnjake iz kulture, umetnike, menadžere, nezavisne kulturne aktere, studente umetnosti ili menadžmenta u kulturi, kao i aktere kulturnih politika.