français  
 
  Kontakt     Mapa sajta  
 
 
  Agenda
 
Kalendar
Film
Muzika
Scenska umetnost
Književnost
Vizuelna umetnost
Debate
Nauka
Obrazovanje
Frankofonija
Arhiva
   
 
PRIJAVITE SE NA
NEWSLETTER
 
 
Facebook
Fotografije
Video  
 
NOVI SAD  
 
NIŠ  
   

 
     
  Arhiva
 
 
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
   
     2006
  Kalendar   |   Izložbe   |   Muzika     Scenska umetnost     Film   |   Predavanja   |   Knjiga   |   Razno   |
IGRA

Ponedeljak 23. januar u 20h00
Jugoslovensko dramsko pozorište

Kralja Milana 50, Beograd
www.jdp.co.yu
  Sreda 25. januar u 19h30
Srpsko narodno pozorište

Pozorišni trg 1, Novi Sad
www.muzickaomladina.org

Od klasične do savremene igre
PARISKI MLADI BALET
Pariski konzervatorijum
 

 

Program:

Španske ludorije - Koreografija : Iren Ženže
Svita u belom - Koreografija : Serž Lifar
Pauza
Sekstet - Koreografija : Tijeri Malanden
Trihromija - Koreografija : Lionel Oš
Rejv - Koreografija : Karol Armitaž
Trajanje: 2h

Posle sjajne predstave Mladog baleta iz Liona održane 2005. u okviru Festivala igre u Beogradu, ove godine dočekujemo Pariski mladi balet. Ovaj ansambl okuplja studente pete godine koji se pripremaju za baletsko izvodjenje pri Pariskom konzervatorijumu kojima je publika kao i kritika jednoglasno priznala talenat, zrelost i sposobnost kad god su ovi mladi imali priliku da nastupe pred publikom.

Umetničko visoko obrazovanje podrazumeva i da se mladi pripreme za prelazak sa stručnog obrazovanja na profesionalni život. Studenti poslednje godine klasičnih odseka imaju priliku da se uključuju u profesionalni život tako što učestvuju u radu Mladog baleta. Mladim izvodjačima ovog Visokog nacionalnog konzervatorijuma za muziku i balet koji se nalaze na početku svoje profesionalne karijere pruža se na taj način prilika da iskuse razne koreografske projekte. Svaki student ima priliku da interpretira dela koja čine istoriju baleta ili komade koje su za njega osmislili koreografi.

Repertoar Pariskog mladog baleta, koji se svake godine obnavlja, sastavljen je od dela velikih koreografa i predlaže poseban program od klasične do savremene igre.  
PRAVO UŽIVANJE
"Igrači pokazuju izvanrednu tehniku i polet. Nije moguće primetiti ni jednu grešku u zajedničkom nastupu i pravo je uživanje gledati ih tako mlade. Danas je retkost naići na lirska i muzikalna dela tako vešto i zanosno izvedena! "
J.M.G. Danse
   
  početak stranice


POZORIŠTE

 
Petak 10. februar u 19h30
Narodno pozorište, Trg Republike 1
www.narodnopozoriste.co.yu
 
PREDSTAVA OTKAZANA

Vreme kada nismo znali ništa jedno o drugom

postavka i scenografija: Mladen Materić

prema komadu Petera Handkea

Koprodukcija: Narodno pozorište u Beogradu, pozorište Tattoo iz Tuluza i Garon iz Tuluza, Teatr de la vil iz Pariza, Kupol - nacionalna scena- Senar, MC2 -kulturni centar u Grenoblu, Francuski kulturni centar u Beogrady.

Uz podršku AFAA

Mladen Materić je osnovao početkom osamdesetih pozorište Tattoo koje se od 1984. nameće na jugoslovenskoj sceni sa Otvorenom scenom Obala u Sarajevu. Od 1986. pozorište Tattoo kreće na turneju po Evropi i dobija Fringe First Award na festivalu u Edinburgu. Od 1992. živi u Tuluzu i na scenu postavlja predstave Praznični dan (Pozorište u Bastilji, Pariz), zatim Nebo je daleko zemlja takodje, Mala zimska predstava, Odiseja. Predstava Kuhinja je prva koju su uradili u saradnji sa Handkeom 2001.  

Ova prva režija Mladena Materića u Beogradu otkako živi u Francuskoj predstavlja i rezultat umetničke saradnje izmedju Narodnog pozorišta u Beogradu i više francuskih kulturnih ustanova koja objedinjuje talenat 30 glumaca, plesača i muzičara i darovitost dva neosporno velika imena kao što su Handke i Materić.

"Scena je otvoren prostor pod punom svetlošću", kaže Handke. Tu se šetaju, mimoilaze, preskaču, sapleću mnogi likovi, možda stotinak njih. Kreću se u tišini. Nijedna izgovorena reč. Dobro poznat teren za Mladena Materića, pronalazača nove forme, koja, ne vezujući se ni za mimiku ni za teatar pokreta ni za igru ni za pesmu - ne koristi reči, već uprošćeno ponašanje, prodornost pogleda, osmeh.

"Iz svih razgovora koje sam vodio sa Peter Handkeom u vezi sa komadom Vreme kada nismo znali ništa jedno o drugom, naročito sam upamtio da ga je pisao tokom meseci koji su prethodili rodjenju njegove ćerke. Kao da je želeo da joj nešto kaže o svetu na koji će doći".
Mladen Materić
početak stranice


FRANKOFONIJA

Nedelja 26. mart u 11h00
Beogradsko dramsko pozorište
Mileševska 64a, www.bdp.co.yu
 

Trupa LABISKU: Oz
Trajanje : 1h, na francuskom

Učestvuju: Tomas Danzajsen (saksofon), Kristof Rizer (kontrabas), Etjen Priva (glas, udaraljke, gitara, ulele) i Filip Kanpiš (pripovedač).
Scenografija i dekor: Patrik Kovaliv.

Karte su besplatne uz prethodnu rezervaciju.

U okviru manifestacija kojima se obeležava praznik Frankofonije, Ambasada Švajcarske u Beogradu predstavlja muzičku bajku Oz, pozorišne trupe Labisku iz Ženeve.

Predstava je radjena po knjizi Čarobnjak iz Oza Frenka Bauma, ali se u njoj zapažaju i delovi drugih legendi i lokalnih priča. Devojčicu je odnela snažna oluja i tokom cele predstave, ona traži način da se vrati svojoj kući u ... Ridishajm. Ostali deo predstave zavisi od talenta pripovedača, Filipa Kampiša, veštine glumca Etjena Privaa, muzičara Kristofa Rizera i Tomasa Dancajzena. Priča se komplikuje na radost publike. Na svakoj etapi je avantura bogatija za novu ličnost, novi izazov i ... novi glas, sve do formiranja divnog kvarteta. Čarolija deluje, publika prati predstavu u jednom dahu, očarana humorom i šalama glumaca - muzičara.

Publika se sve do kraja raduje u njihovom društvu, njihovim avanturama i prati ih sve do završnice. Deca odlaze sa ovog putovanja - priče sa malom melodijom u glavi, pesmicom trupe Labisku.

 
    početak stranice

KOMEDIJA-BALET

Ponedeljak 27. mart u 20h00
Jugoslovensko dramsko pozorište
Kralja Milana 50, www.jdp.co.yu

Molijer i Lili:
GRADJANIN PLEMIĆ
Poem armonik
 

Komedija-balet Gradjanin plemić, nastala po kraljevoj želji kao svojevrsni "smešni turski balet", danas je jedan od bisera klasične francuske kulture i uživa popularnost bez premca u najširoj publici svih životnih doba. No, ovo delo nije igrano na sceni u svom izvornom obliku još od 1670. godine. Izvodjenje Gradjanina plemića u postavici trupe Poem armonik predstavljaće dakle prvi istinski pokušaj da se predstava oživi i odigra u originalnoj verziji, onoj istoj koju su Lili i Molijer u svoje vreme lično predstavili Luju XIV u zamku Šambor. Zbog toga je ova predstava jedinstvena.

Poem armonik je trupa muzičara-solista koji su se okupili oko Vensana Dimetra kako bi udahnuli novi život odabranim partiturama stare muzike i pokušali da ih predstave široj javnosti. Bilo da je reč o pevanju ili o sviranju na starim instrumentima, ova trupa prvenstveno traga za izražajnim, autentičnim i, nadasve, poetskim tumačenjem muzike i teksta. Od 1997. do danas, rad ansambla Poem armonik u francuskoj muzici XVII veka izaziva oduševljenje evropske štampe i publike.

U tumačenju ove trupe, koja majstorski vlada pokretom, retorikom i plesom baroka, Gradjanin plemić iznova pleni svom silinom barokne predstave iz XVII veka. Ovo muzičko i pozorišno remek-delo predstavlja vrhunac žanra komedije-baleta: pružajući nam jedan svestrani spektakl, ono nas uvlači u samu srž isprepletanih odnosa izmedju različitih umetnosti.

Časopis Diapason proglasio je Vensana Dimetra "mladim talentom 1999. godine", odajući mu na taj način priznanje za rad sa trupom Poem armonik. Snimci ove trupe, u izdanju diskografske kuće Alpha, u štampi su dobili najlaskavija priznanja (godišnje nagrade Diapason d'or i Choc du monde de la Musique, kao i preporuke časopisa Classica, Répertoire, Opéra International,...).

Godine 2002, Vensan Dimetr je u Veneciji dobio Medjunarodnju nagradu za ploče A. Vivaldi kojom mu je Fondacija Cini odala prizanje za vokalna izvodjenja sa trupom Poem armonik.

Muzički i umetnički direktor: Vensan Dimetr
Režija: Benžamen Lazar
Asistent reditelja: Luiz Moati
Koreografija: Sesil Rusa
Scenografija: Adlin Karon
Kostimi: Alen Blanšo
Rasveta: Kristof Naje
Šminker i vlasuljar: Matild Benmusa

Trajanje : 3h50 (sa pauzom)

 


   
    početak stranice

OMAŽ

BEKET U BEOGRADU

Povodom stogodišnjice rođenja Samijela Beketa (1906 - 1989), Francuski kulturni centar se pridružuje Ateljeu 212 i Beogradskom dramskom pozorištu da bi odao počast ovom piscu koga svi smatraju jednim od najvećih autora 20. veka.
U Francuskoj, projekat Pariz-Beket 2006/2007 je poseban višedisciplinarni događaj koji predstavlja dela Samijela Beketa kroz razne umetničke discipline. Po prvi put u Francuskoj se prikazuje celokupno dramsko delo ovog pisca, dakle 19 komada.
................................................................................................................
Četvrtak 13. april 2006. u 19h00  
Beogradsko dramsko pozorište
Mileševska 64 a, www.bdp.co.yu

"Portret Samijela Beketa"

TV film Mire Otašević i Bojane Andrić (na srpskom)

  "Čekajući Godoa"
TV film Valtera Asmusa, režija Samijela Beketa. Igraju Rik Kluše, Alen Mendel, Bad Torp i Lari Held. 1988, 137 minuta (na engleskom)

Petak 14. april 2006 u 19h00
"O, lepi dani!"
Snimak predstave postavljene 1963. u pariskom pozorištu Odeon, u režiji Rožea Blena. Igraju Madlen Reno (Vini) i Režis Uten (Vili). 1971, trajanje 90 minuta (na francuskom).
 
................................................................................................................
Subota 15. april 2006. u 19h30
Atelje 212, Svetogorska 21
www.atelje212.co.yu

Otvaranje Izložbe "Beketijana" koja ilustruje Beketov život i njegove slavne komade igrane na ovoj sceni a koji su doneli slavu ovom pozorištu.

"Poslednja Krapova traka"
Film po istoimenom komadu igranom u Ateljeu 212 sa velikim glumcem Ljubom Tadićem, koji je preminulo prošle godine. Režija Nedeljko Despotović, 2005. Idea plus i Atelje 212, trajanje 48 minuta (na srpskom).

"Čekajući God-A"
Film nastao po komadu "Čekajući Godoa" koji je Sonja Savić režirala u svom andergraund pozorištu u Pogonu DOB. Režija Petra Jakonića i Sonje Savić, 2006. Trajanje 78 minuta (na srpskom).

 
  početak stranice

IGRA

Sreda 19. april 2006. u 20h00
Beogradsko dramsko pozorište
Mileševska 64a, www.bdp.co.yu
www.belgradedansefestival.com
 

O.MORE - u režiji Bernarda Montea
Nacionalni koregrafski centar iz Tura

O.More postavlja na scenu šest igrača iz različitih i dalekih zemalja (Kenija, Gabon, Maroko, Grčka, Obala Slonovače) kao i tri gnawa muzičara iz Maroka i svako od njih nam nudi svoju verziju čovekovog ludila, kroz lik Otela, mletačkog Mavra.

Oslanjajući se za svoju režiju na ovaj mitski lik, jedan od retkih crnih likova velikog klasičnog zapadnjačkog repertoara, Bernardo Monte šire postavlja sva pitanja koja ga zaokupljaju: ideje zajedništva i odnosa prema drugima. To svoje razmišljanje gradi na spoju diskursa o ludilu i pokreta koji ga izražavaju. Radi se o dvostrukom jeziku, verbalnom i telesnom, koji ima samo jedan cilj: da otelotvori tragediju...  

Ovaj snažni epski komad je nastao februara 2002. u pozorištu Kvarc u Brestu i odmah je doživeo potpun uspeh.

  Koreografija: Bernardo Monte
Asistent koreografa:
Tal Bet-Alašmi
Igrači:
Ervan Ase, Tufik Izediju, Bernardo Monte,
Mani Asumani Mungaj, Dimitri Ckapkinis, Mark Ve.
Gnawa muzičari:
Zine El Abidin Basis, Adil Amini,
Lasen Midi.

Trajanje:
1h30

Koprodukcija: Association Mawguerite,
Le Quartz/Scene nationale de Brest, Montpellier Danse 02..

   
  početak stranice

NOVI CIRKUS

Četvrtak 4. i petak 5. maj u 20h30
Sava Centar, Milentija Popovica 9
www.savacentar.com

PLAN B - Trupa 111
Režija : Fil Soltanof
 

Predstava Plan B, u režiji Fila Soltanofa iz Njujorka a u izvođenju Trupe 111, spaja bogatsvo cirkusa, pozorišta i videa. Afirmisala se kao spektakl novog sadržaja, tehnički zahtevan i izvanredne estetike. Zasniva se na maštovitom ponavljanju prostornog iskustva i zakona gravitacije kroz poetski diskurs. Od kada je postavljena, ova predstava je zadivila sve gledaoce, od Zagreba do Barselone, od Honkonga do Hamburga.

"Krhka poezija, očaravajući delovi predstave pune gracioznosti, čarobni trenutak pod zvezdanim nebom; ovde se intuitivno, inspirisano i na razne načine istražuje vertikalni plan koji predstavlja pravu opsesiju. Akrobate, žongleri, pa čak i muzičari ga prisvajaju, iskaču iz ladica ili propadaju kroz otvore. Sve se izvodi s izvanrednom preciznošću, a kosina se ubrzo pretvara u prostor u kome glumci uživaju klizajući." - Mond

"Cela predstava je izgrađena na klizećoj površini. Plan je postavljen pod uglom od 45 stepeni, pa od 90, a zatim se pretvara u fasadu! Ljudi trče i susreću se na njoj... Pokreti su tačni u milimetar, ima zvučnih lopti i citata sličnih akcionom filmu. - Liberasion
  početak stranice


POZORIŠTE

Petak 26. maj 2006.
Subotica
www.lutfestsubotica.com
 

Čarobno dete i Kralj zmaj
POZORIŠTE MALOG OGLEDALA

U okviru 13. međunarodnog festivala dečjeg pozorišta u Subotici

Tradicionalno pozorište kineskih senki
Adaptacija, postavka i izvođenje: Žan-Lik Penso
Muzika: Bernar Šez
Dekor: Hsu Fu Neng i Katrin Lari
 

Pod uticajem azijskog spektakla, Pozorište Malog ogledala, od 1978. otkad ga je osnovao i koji i danas animira Žan-Lik Penso, izvodi u Francuskoj i širom sveta predstave senki i marioneta sa temama iz svetske mitologije i francuskog repertoara.

Ovakvo pozorište zasnovano je na strogoj tehnici savlađivanoj u Tajvanu tokom pet godina uz učitelja Li Tien Lu-a, junaka filma “Gospodar marioneta”, reditelja Hou Hsiao Hsiena .

Senke su zapravo umetnički predmeti rekonstruisani uz primenu drevne kineske tehnike: bivolja koža isečena na tanke trake postaje prozračna kako bi propuštala svetlost. Oni predmeti koji su preživeli kulturnu revoluciju, u kojoj su mnogi bili spaljeni, čine kolekciju Pozorišta malog ogledala.

      početak stranice

POZORIŠTE

  Od 26. maja do 3. juna 2006.
Novi Sad
www.pozorje.org.yu
 

Sterijino pozorje 2006

Princip Sterijinog pozorja je da prikaže izbor predstava dramskih pisaca sa prostora bivše Jugoslavije, a ujedno se organizuje i paralelni program.

Ove godine se slavi dvestota godišnjica rođenja i stopedeseta godišnjica smrti poznatog srpskog dramaturga Jovana Sterije Popovića. Ovom prilikom će festival biti domaćin 27. i 28. maja 2006. Međunarodnom seminaru pozorišnih kritičara i teatrologa. Tim povodom biće prisutni najpoznatiji međunarodni kritičari a među njima i francuski stručnjaci:

Šantal Boaron je pozorišni kritičar i urednik časopisa „Ibi“. Napisala je svoju prvu kritiku 1981. posle boravka na festivalu u Novom Sadu.

Žorž Bani je doktor filologije Univerziteta u Bukureštu i doktor pozorišnih nauka. On je profesor na Institutu pozorišnih studija Univerziteta Pariz III i zamenik direktora časopisa „Pozorišne alternative“.

Žan-Pjer Žurden je glumac po obrazovanju, ali i reditelj, kao i saradnik Antoana Viteza. Generalni je sekretar pozorišta „Komedi fransez“.

      početak stranice

PLES

Ponedeljak 5 - četvrtak 15. jun 2006.
Dom Omladine, Makedonska 22

PLESNI ATELJE FABRISA LAMBERA
U saradnji sa organizacijom za savremeni ples "Stanica" iz Beograda


Predstavljanje radionice : četvrtak 15. juni 2006.
(Vreme ce biti naknadno saopšteno na www.dancestation.org)

Fabris Lamber (1974) počinje da uči ples na Nacionalnom konzervatorijumu u Grenoblu, a zatim u Nacionalnom centru za koreografsku igru L'Esquisse. Posle osniva grupu l'Expérience Harmaat, zatim sarađuje sa raznim trupama i koreografima (Kubilaď Khan Investigations, Karolin Karlson, Katrin Diveres). Potom stvara šest tačaka sa svojom Harmaat trupom.Trenutno radi kao saradnik na Nacionalnoj sceni Manež u francuskom gradu La Roš-sir-Ion.

„Stanica“ je beogradsko društvo čiji je cilj da savremenu plesnu scenu u Srbiji osnaži i učini vidljivom i prepoznatljivom za državne institucije kulture, partnere i sponzore na lokalnom, regionalnom i evropskom nivou.


  početak stranice

POZORIŠTE

20, 21, 22. i 23. septembar u 20.00
(ulaz besplatan za studente 23.09.)
Atelje 212, Svetogorska 21

www.atelje212.co.yu

www.bitef.co.yu
 

SIZVE BANZI JE MRTAV
autori: Atol Figar, DŽon Kani i Vinston Nčona


Adaptacija na francuski jezik: Mari-Elen Estjen
Režija: Piter Bruk
Igraju: Habib Dembele, Pico Vomba Konga

U okviru 40. Međunarodnog pozorišnog festivala u Beogradu (BITEF)

Piter Bruk, reditelj, glumac, scenarista, rođen je u Londonu 1925. Od kada se 1970. godine nastanio u Parizu, osnovao je sa Mišelin Rozan Međunarodni centar za pozorišna istraživanja koji je 1973. preimenovan u Međunarodni centar za pozorišno stvaranje, a oko kojeg se okupila trupa glumaca, plesača i muzičara raznih nacionalnosti sa kojom je ostvario brojne turneje po Africi i Aziji.
Od 1974. direktor je Pozorišta Buf di Nor u Parizu. Dobitnik je Kjotove nagrade 1991. godine.

Junak predstave, Sizve Banzi traga za "ispravnim papirima". Autori se upuštaju u prikazivanje nasilnog, nehumanog sistema aparthejda pokazujući njegovu besmislenu i uzaludnu stranu i predskazujući njegovo urušavanje.
Predstava koja se humorom brani od realnosti posmatrajući je sa distance ironično i podsmešljivo, uspeva da prevaziđe okolnosti pod kojima je nastala i postaje sveopšta priča koja oštro kritikuje svet koji sve teže podnosi takozvane neispravne situacije. "Šta se dešava u ovom prokletom svetu? Kome sam potreban? Šta nije u redu sa mnom?"... Koliko je na svetu Sizvija Banzija koji sebi postavljaju ovakva pitanja?

.................................................................................................................

Paralelno sa BITEF-om, u Beogradu i Novom Sadu održaće se Vojvođanski susreti, u organizaciji evropskog udruženja Les Rencontres (Susreti) a pod pokroviteljstvom Grada Beograda. Ovi susreti biće održani od 21. do 24. septembra na temu: Tokovi razmene pozorišnih dela, pokretljivost umetnika u jugoistočnoj Evropi i uloga lokalnih organizacija. U četvrtak 21. septembra u 15.00 u Domu Omladine (Makedonska 22) biće organizovan okrugli sto čiji će moderator biti Milan Lučić, direktor ovog centra.
Više detalja na
www.lesrencontres.org kao i www.domomladine.org.


   
početak stranice

POZORIŠTE

  Josef NADJ
Last Landscape

JOZEF NAĐ: POSLEDNJI PEJZAŽ
komad za jednog igrača i jednog perkusionistu

Nastupaju: Jozef Nađ i Vladimir Tarasov
Predstava je premijerno izvedena na
Festivalu u Avinjonu u julu 2005.
Trajanje: 45 minuta

U okviru 40. BITEF-a
  Ponedeljak 25.09.
i utorak 26.09. u 20.00

Jugoslovensko dramsko pozorište,
Kralja Milana 50
www.jdp.co.yu
www.theatremuseum.org.yu

Jozef Nađ definiše projekat Poslednji Pejzaž kao "autoportret naspram jednog predela". Ali predeo o kojem je ovde reč nije nikakva apstrakcija niti nešto uopšteno. U pitanju je stvarni predeo koji postoji na nekoliko kilometara od Kanjiže, njegovog rodnog mesta u Vojvodini. O predelu koji ga još od detinjstva privlači.

Poslednji Pejzaž čine razmišljanja koreografa o kretanju i njegovom poreklu, koja uključuju cikluse u prirodi, smenu godišnjih doba, tj. sve procese obnavljanja, rađanja i nestanka.

U pozorištu senke i preobražaja gde se odigravaju sve predstave Jozefa Nađa odvija se jedan novi proces. Umesto da se oslanja na život i na tekstove odabranih autora, što je bio njegov uobičajeni pristup, koreograf ovde polazi isključivo od tela, opažanja i sećanja na jedno mesto na koje se neprestano vraća.

Predstava je postigla izvanredan uspeh kod publike i kritike na Festivalu u Avinjonu 2005. Ove godine, na 60. festivalu, Jozef Nađ izabran je za počasnog umetnika.

IZLOŽBA
Minijature


U nedelju 24. septembra u 19.00 u Muzeju pozorišne umetnosti Srbije (Gospodar Jevremova 19) biće svečano otvorena izložba originalnih crteža Jozefa Nađa pod nazivom Minijature. Izložba će trajati do utorka 26. septembra.

   

početak stranice

IGRA

Subota 30. septembar i nedelja 1. oktobar u 20.00

Sava centar, Milentija Popovića 9
www.savacentar.com
www.bitef.co.yu
www.bemus.co.yu
(Zatvaranje 40. BITEF-a
i otvaranje 38. BEMUS-a))
 

BALET ZA ŽIVOT
Morisa Bežara


Postavka: David Male
Koreografija: Moris Bežar
Muzika: Kvin, Volfgang Amadeus Mocart
Kostimi: Đani Versaće

Tokom osamnaestogodišnjeg postojanja, trupa Bežar Bale iz Lozane ostala je verna svom pozivu da bude privilegovano sredstvo jednog od najplodnijih koreografa ovog veka. Njegovi svetski poznati baleti oduševili su milione gledalaca.
Bilo da nastupa u salama u Lozani ili na velikim svetskim scenama kao što su Pariska opera ili Boljšoi teatar, ova trupa od 35 igrača potvrđuje svakim danom da klasičnom tehnikom mogu da se izraze savremene težnje i preispitivanja, kao i da otvorenost ka svetu, zaobilazeći utabane staze, može da probudi zanimanje najšire publike.

"Moje koreografije su pre svega susreti: sa muzikom, životom, smrću, ljubavlju... sa bićima čija se prošlost i delo reinkarniraju u meni, kao što se onaj plesač koji sam nekada bio reinkarnira svaki put u novim igračima koji ga prevazilaze.
Muzika grupe Kvin je kao ljubav na prvi pogled. Maštovitost, žestina, humor, ljubav, sve je tu. Volim ih, oni me nadahnjuju, vode me i siguran sam da Fredi Merkuri, s vremena na vreme, svira klavir uz Mocarta u dalekoj No man's land u kojoj ćemo se svi obreti jednog dana.
Ovo je balet o mladosti i nadi, budući da kao nepopravljivi optimista još uvek verujem, uprkos svemu, da The Show must go on, kao što peva grupa Kvin."
Moris Bežar

U nedelju 1. oktobra u 11.00 (Sava centar) članovi Bežar Bale iz Lozane održaće radionicu za decu sa posebnim potrebama u saradnji sa Mudra teatrom.


         

početak stranice

OMAŽ

POZORIŠTE  

Ponedeljak 23. oktobar u 20.00, Pozorište Duško Radović, Aberdareva 1

MALI PRINC
Antoan de Sent Egziperi


Reditelj: Anja Suša
Scenograf: Zorana Petrov
Kostimograf: Maja Mirković
Kompozitor: Vladimir Pejković
Dramaturg i adaptacija teksta: Marija Karaklajić
U ulozi Malog princa: Jelena Ilić
 

Postavkom besmrtnog Malog princa, Malo pozorište Duško Radović se pridružuje proslavi Egziperijevog jubileja. Ovo nije prva inscenacija te poznate knjige na sceni Radovića. Prethodna, lutkarska verzija predstave postavljena je 80-ih godina u režiji Davora Mladinova i doživela je preko 100 izvođenja. Najnovijom scenskom adaptacijom ovog teksta, koju je uradila mlada spisateljica Marija Karaklajić, potrudićemo se da ponovo oživimo pomalo izgubljenu tradiciju porodičnog pozorišta. U hektičnom vremenu u kom živimo, roditelji imaju sve manje vremena da razgovaraju sa svojom decom čiji se odlasci u pozorište najčešće svode na organizovanu posetu preko vrtića ili škola, što retko ostavlja prostora za ozbiljan razgovor o predstavi sa svakim detetom ponaosob.
Zato bismo želeli da ovom predstavom koja se bavi univerzalnim arhetipovima ljudskih odnosa kao što su ljubav i prijateljstvo, ohrabrimo decu i roditelje da se vrate ritualu zajedničkog dolaska u pozorište i pogledaju predstavu koja ne poznaje starosne granice baš kao ni Sent-Egziperijeva knjiga.
Produkciju predstave će pratiti kreativna radionica sa decom, inspirisana knjigom Mali princ. Ova radionica, u organizaciji Francuskog kulturnog centra i pozorišta Duško Radović, odvijaće se u subotu 21. oktobra od 13.00 do 15.00 u Domu Sindikata (u okviru Festivala dečjeg filma).
 
   
 
IGRA

Četvrtak 7. decembar u 20.00
Bitef teatar, Skver Mire Trailović 1

MALI PRINC
Antoan de Sent Egziperi

Koreografska fantazija
 

Koreografija i režija: Katarina Stojkov -Slijepčević
Muzika: Aleksandra Đokić
Kostimi: Saša Kukić
Scenografija: Žak Kukić
U ulozi Malog princa:
Miloš Isailović

Ova predstava je takođe u znaku proslave 60. godišnjice prvog izdanja Sent-Egziperijeve knjige. Ovaj projekat, spoj plesa i videoprojekcije saradnja je Baleta Narodnog pozorišta, Bitef teatra, baletske škole Lujo Davičo, Akademije Umetnosti i Francuskog kulturnog centra.


     

početak stranice

POZORIŠTE

PREDSTAVA JE OTKAZANA!

Četvrtak 14. decembar u 20.00
Jugoslovensko dramsko pozorište, Kralja Milana 50
www.jdp.co.yu
www.compagnie-lagarde.fr

NA SVET Žoel Pomra

Reditelj: Lidovik Lagard
Ansambl JDP
Svetlo: Sebastjen Mišo
Prevod: Biljana Srbljanović
 

"Ovo je priča o porodici, o ocu i deci, o patrijarhu, velikom industrijalcu, kakvu nam često predstavljaju klasične tragedije. Ali ovde se radi o tragediji vezanoj za naš svet, svet multinacionalnih preduzeća, halapljivih komunikacija, nasilnih ljudskih odnosa, samoće. U svakoj sceni nam svaki član porodice otkriva intimne veze, tajne, želje i frustracije porodičnog jezgra. Sva osećanja proizašla iz zatvorenog porodičnog kruga - uspesi i neuspesi, ljubavi i neljubavi, izdaje, saučesništva - rađaju se i razvijaju između senke i svetlosti, govora i ćutanja..."
Žan-Fransoa Perje

Žoel Pomra je pisac i reditelj. Formira trupu Louis Brouillard 1990. i od tada realizuje svoje prve predstave: Trilogiju (Pôles, Treize étroites tętes, Mon Ami), Zahvaljujući svojim očima, Šta da radimo s njim?, Na svet, Crvenkapa, Jednom rukom, Trgovci, Ovo dete. Žoel Pomra postaje 2005. pridruženi (počasni) umetnik u Centru za umetnosti i stvaralaštvo regija Savoja, Šamberi i Ansi.

Lidovik Lagard (1962) realizuje svoje prve predstave u pozorištu Komedi u Rensu i u pozorištu Granit u Belforu. Formira svoju trupu 1996. i postavlja Kavkaski krug kredom Bertolda Brehta (1998). Gostuje 2001. u Nacionalnom pozorištu u Strazburu s postavkom Olly's prison Edvarda Bonda. Takođe postavlja opere i redovno sarađuje sa muzičkim direktorom Kristofom Ruseom: u operi u Nansiju realizuje Cadmus et Hermione Žan-Batista Lilija (2001), Actéon i Les Arts florissants Mark-Antoana Šarpantjea (2004) kao i Veneru i Adonisa Anrija Demarea (2006). Od 1993. sarađuje sa piscem Olivijeom Kadioom na komadu Sśurs et frčres postavljenom u pozorištu Granit u Belforu. Od 1997. adaptirao je i postavio poslednja njegova dela: Le Colonel des Zouaves (1997), Retour définitif et durable de l'ętre aimé (2002) i Fairy queen (2004). 2004. pozvan je da gostuje na Avinjonskom festivalu gde postavlja Le Colonel des Zouaves i Fairy queen, a zatim i Oui, dit le trčs jeune homme Gertrude Štajn. Njegove predstave gostuju po celoj Francuskoj i u svetu (u Montrealu, Berlinu, Njujorku, Torinu). Za Avinjonski festival 2007. priprema Šekspirovog Ričarda III u adaptaciji flamanskog pisca Petera Verhelsta.

 
početak stranice