français  
 
  Kontakt     Mapa sajta  
 
 
  Agenda
 
Kalendar
Film
Muzika
Scenska umetnost
Književnost
Vizuelna umetnost
Debate
Nauka
Obrazovanje
Frankofonija
Arhiva
   
 
PRIJAVITE SE NA
NEWSLETTER
 
 
Facebook
Fotografije
Video  
 
NOVI SAD  
 
NIŠ  
   

 
     
  Arhiva
 
 
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
   
     2009
  Kalendar     Izložbe     Muzika   |   Scenska umetnost   |   Film   |   Predavanja   |   Knjiga   |   Razno   |

IZLOŽBA - FOTOGRAFIJA
18.12.2008 - 16. 01. 2009.
FKC, Knez Mihailova 31

Primenjena nostalgija
Izložba fotografija Beograda i Pariza
http://appliednostalgia.com

 



Umetnik iz Srbije Nebojša Babić boravio je nedelju dana u Parizu 2008. godine. Nedostajao mu je Beograd, pa je fotografisao mesta, događaje, scene i ljude koji su ga podsećali na njegov grad. Iste godine istog meseca, ali druge nedelje, umetnica iz Francuske, Vensijan Vergeten posetila je Beograd i fotografisala grad i njegove žitelje objektivom „nostalgičnog“ posmatrača.

Fotografije Nebojše Babića i Vensijan Vergeten zajednički čine izložbu Primenjena nostalgija.

Nosilac ovog projekta je Kabinet potpredsednika Vlade republike Srbije uz podršku Evropskog pokreta u Srbiji, Ambasade Republike Francuske u Beogradu i Srpskog kulturnog centra u Parizu.

Projekat su podržali i Reno, BS Procesor, Epson, Lafarž, Er France i Prajs Vaterhaus Kupers.

Projekat Primenjena nostalgija zamišljen je kao serija zajedničkih izložbi dva eminentna fotografa, jednog iz Srbije i jednog iz zemlje predsedavajuće EU. Prva izložba održana u septembru 2007. godine predstavila je sličnosti Beograda i Lisabona a nakon Pariza Beograd će se uporediti sa Pragom, budući da Češka Republika predsedava EU u prvoj polovini 2009. godine.

      početak stranice

IZLOŽBA - PLAKATI I GRAFIKA
19.1 - 6. 2. 2009.
FKC, Knez Mihailova 31

Art & sport

 



Da li je teniska  belina uvek bela?

Koliko boja umetnik, jedan slikar vidi u svetu sporta, u svetu tenisa. Kako opisati bojama svet  tenisa, kako ga predstaviti na najbolji nacin. Kako pokazati svu njegovu snagu i zelju igraca za ovom igrom.

Na pocetku nove godine ,  UKT Consulting i umetnička galerija Visconti Fine Art iz Ljubljane  u saradnji sa Francuskim Kulturnim Centrom ce imati cast da Vam predstave izuzetnu izlozbu.

Pred Beogradjanima ce se naci zbirka grafika projekat “Art&Sport”.
Radi se o zbirci šest garfika, nastalih 1990 godine. Pet slikara svetske slave – Vladimir Veličković, Jiržij Kolar, Žan Mišel Folon, Valerio Adami i Džejms Rozenkvist, su inspiraciju za ova izuzetna umetnička dela našli u jednom od najelitnijih sportova modernog doba – tenisu.

Takodje je  u ovu izlozbu uvresceno je i  27 grafika i unikatnih postera sa potpisima umetnika, radjenih specijalno za otvoreno prvenstvo Francuske u Tenisu, Roland Garros. Ogranicena serija, prikazane 24 godine predstavljanja ovog velikog turnira kroz oci umetnika i njihovo vidjenje  belog sporta.

Medju njima je i izuzetan triptih Valeria Adamija koji je i prvi u nasoj seriji grafika radjenih za Roland Garros, radjen 1980 godine, takodje ce mozete videti i zvanicni unikati plakat za 2008 godinu, godinu kada je srpski tenis i osvojio ovaj prestizni turnir.

Detaljne galerijske informacije o delima se mogu dobiti na
Office@ukt.co.rs

Tel : 064 64 82 102


      početak stranice

IZLOŽBA

9-28/02/2009 - FKC, Knez Mihailova 31 (Otvaranje: 9 februar u 18h00)

Tajni život predmeta

 



Ana Petrović, Vesna Lukić i Marija Pavlović, mlade beogradske umetnice i stipendistkinje francuske vlade nakon 2000. predstavljaju bogati imaginativni potencijal sveta objekata u opusima savremene umetnosti.
Iako potpuno različite poetike, svaka od njih transgresira ideologiju nekog univerzalnog egzistencijalizma u svojevrsnu arheologiju i parodiju jezika svakodnevice, iskazane govorom ženskih predstavnika u slikarstvu i skulpturi.
Autor izložbe je Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti.

Ana Petrović (1977) diplomirala je 2005. na FLU u Beogradu. Na istom fakultetu magistrirala je na odseku za skulpturu 2008. godine u klasi profesora Mrđana Bajića. Kao stipendista francuske vlade 2004. i 2005. boravila je na Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts (ENSBA)u Parizu u klasi profesora Ričarda Dikona. Dobitnica je nagrade „Sreten Stojanović“ za najbolja ostvarenja u skulpturi na završnoj godini FLU, kao i nagrade „Ilija Kolarević vajar“ za najbolji veliki akt FLU. Član je ULUS-a od 2005. a od 2008. godine ima status samostalnog umetnika. Živi i radi u Beogradu.

 



 

Vesna Lukić (1979) diplomirala je 2004. a potom i magistrirala 2008. godine na slikarskom odseku FLU u Beogradu u klasi profesora Slobodana Roksandića. Kao stipendista francuske vlade bila je 2005. na tromesečnom stažu na Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts u Parizu (klasa Mišel Žeminjani).
Član je ULUS-a od 2005. i NAR-a od 1997. godine. Živi i radi u Beogradu.


Marija Pavlović (1976) diplomirala je 2001. a zatim magistrirala 2004. godine na vajarskom odseku FLU u Beogradu u klasi profesora Mrđana Bajića i Veljka Lalić. 2004. godine pohađala je École Nationale Supérieure des Beaux Arts u  Parizu kao stipendista francuske vlade (klasa An Rošet). Dobitnik je Grand Prix nagrade na 9. Bijenalu „U svetlosti Milene“ u Požarevacu i nagrade FLU „Sreten Stojanović, vajar“. Član ULUS-a je od 2002. godine. Živi i radi u Beogradu.

 



početak stranice

IZLOŽBA
2 - 14/03/2009 (Otvaranje izložbe : 2/03/09 u 19.30)
FKC, Knez Mihailova 31
Predavanje : 2/03/09 u 18.00

Tragovi – Call and Response
Afrički muzički instrumenti i plakati Muzeja Branli (Pariz)

 



Muzej Afričke umetnosti u Beogradu i Muzej Kej Branli u Parizu istražuju načine predstavljanja Afrike kroz znamenite etnološke muzičke predmete. Iv Le Fir, kustos u Muzeju Branli, predstaviće ovaj novatorski muzej posvećen primarnoj umetnosti (uz prikazivanje dokumentarnih filmova).

Izložba “Tragovi – call and response” u odnos postavlja muzejske predmete (muzičke instrumente), etnografske dokumentarne crno-bele filmove o Africi iz sredine XX veka, i muzejske plakate (postavljene kao instalaciju), stvarajući svojevrsnu “scenu” u prostoru Francuskog kulturnog centra. Time se otvara polje različitih dijaloga, koji se odvijaju u prostoru između samih predmeta, kao i između sadržaja i posmatrača.
Kada je afrička umetnost u pitanju, uvek je prisutna dilema na koji način izložiti predmete. Onog trenutka kada je odnet iz društva u kojem je nastao, i na osnovu čijih potreba se razvio, predmet započinje drugi život, ili, bolje rečeno, brojne druge živote. Mnogi od nama danas poznatih predmeta afričke umetničke produkcije prošli su različite interpretacije. U takozvanim kabinetima kurioziteta, osnivanim još od najranijih kontakata Evropljana sa Afrikom,  predmeti su predstavljani poput trofeja, sa naglaskom na njihovoj “egzotičnosti”. Koncept devetnaestovekovnog etnografskog muzeja učinio je da afrički predmeti budu tumačeni kao materijalna kultura, za istraživače vredan izvor podataka o narodima u okviru čije tradicije su nastali. Ponovnim “otkrićem” ovog umetničkog blaga od strane umetnika Moderne, poput Matisa i Pikasa, Derena i Vlamenka, doživljeni su kao “primitivna” umetnost, nastala radom anonimnog umetnika koji radi instinktivno, pod uticajem arhetipskih obrazaca vizuelnog poimanja sveta.
Stvari su se od početka dvadesetog veka promenile, i danas smo svedoci visoke estetizacije postavki afričke umetnosti u muzejima poput Luvra, ili Muzeja kej Branli. U nameri da se naša izložba tematski veže za francuske muzeje, u skladu sa idejom Frankofonije, neizbežno je bilo da se, makar dokumentarno, predstavi Muzej kej Branli. Ovaj muzej, sa devizom “tamo gde su kulture u dijalogu/la ou dialoguent les cultures”, otvoren je 2006. godine nakon više od decenije rada na zbirkama, samoj postavci i veoma elaboriranoj zgradi čuvenog arhitekte Žana Nuvela (Jean Nouvel).
Specifičan dizajn pozivnica i plakata Muzeja kej Branli, dao nam je ideju da se upravo muzejski plakat predstavi u kontekstu izložbe, da bi se postigao neobičan ugao posmatranja inače propagandnog materijala. Uvođenjem plakata kao umetničke forme, kroz izložbu se daje osvrt na značaj interpretacije za dalji život predmeta.
Ova izložba se bavi mogućnošću da svaki eksponat kroz asocijaciju unese više od onoga što je vidljivo, te da ono što je odsutno podstakne komunikaciju, i bude njen deo. Zvuk je predstavljen muzičkim instrumentima koji se ne čuju, crno-beli filmovi iz sredine XX veka prenose nam sliku o Africi kakva više ne postoji, i konačno, plakati iz Muzeja kej Branli predstavljaju nam remek-dela kojih ovde nema.
Proučavanje posredovane realnosti veoma je često zadatak kustosa koji se bavi umetnošću vremenski ili geografski udaljene kulture. Iako konkretan predmet obično predstavlja težište istraživanja, sve ostalo je u velikoj meri prepušteno imaginaciji i interpretaciji. Odsutnost o kojoj govorimo ovde nije negativna kategorija, već podsticaj i poziv posmatračima da van okvira zadatog sa slobodom pristupe sadržaju izložbe.
  Ana Sladojević i Marija Ličina, kustoskinje izložbe
      početak stranice

IZLOŽBA (Kanada)

9 – 21/03/2009 (Otvaranje izložbe : 19.00)
Grafički kolektiv, Obilićev venac 27, Beograd

26/03 – 15/04/2009
(Otvaranje izložbe : 19.00)
Galerija Rajka Mamuzića, Vase Stajića 1, Novi Sad

 



Drveni jezik/Langue de bois, Atelje Pres Papije iz grada Troa-Rivijer
Izložba grafika
http://sites.rapidus.net/atelier.presse.papier/

Smešten u srcu Kvebeka, umetnički centar Pres Papije, nastao 1979. godine iz međusobno sličnih potreba za stvaranjem više mladih umetnika, danas je atelje za razne vrste grafika. Na šahovskom polju današnje umetnosti ovaj atelje je prostor gde se ukrštaju razne discipline. Međunarodno poznat, dostupan u elektronskoj bazi podataka, ovaj umetnički centar, upotporen iskustvom stečenim grupnim ostvarenjima svojih članova i mnogobrojnim saradnjama, danas je postao referenca za umetnike zainteresovane za grafičke tehnike.

početak stranice

IZLOŽBA

Ponedeljak 16/03 – subota 4/04/2009 (Otvaranje izložbe : 16/03/09 u 18.00)
FKC, Knez Mihailova 31
Projekcija: 18/03/2009 u 18.00, FKC
Predavanje: 19/03/2009 u 19.00, Rektorat Univerziteta umetnosti
                                                
Lako putovanje, Vensana Barea

 


Izložbu čine crteži, skice i video snimci vajara Vensana Barea (1948), sa Visoke državne škole lepih umetnosti (ENSBA). Fakultet umetnosti u Beogradu primiće ga kao gosta koji će održati vajarsku radionicu kao i predavanje na Univerzitetu umetnosti.
Vensan Bare (1948), prvobitno arhitekta, od 1981. se posvetio vajarstvu. Od 1995. je profesor na Likovnoj akademiji u Parizu (ENSBA) a takođe ostvaruje projekte sa grupama nemačkih, španskih, holandskih i belgijskih umetnika. 1985. godine je bio dobitnik stipendije Vile Mediči za boravak u Njujorku. Redovno ide u Indiju na studijska putovanja i radi boravka (u radionice čelika Džindal u Mumbaju, kod lončara iz Molele u Radžanstanu ili na Himalajima). Kao profesora ga takođe pozivaju u Tianjin u Kini.
Vensan Bare redovno izlaže u Galeriji Bernar Žordan u Parizu, ostvaruje dela za široku publiku, izložbe i filmove. Od 1997. godine je umetnički savetnik grada Amili za projekat uređenja centra grada i za uklapanje umetničkih dela u gradsku arhitekturu i sredinu.
On takođe snima filmove koji su vezani za njegovu delatnost vajara. 2008. godine je bio kustos izložbe Tanneries.
Živi i radi u Parizu i u Loareu.

početak stranice

IZLOŽBA - Niš

Sreda 18/03/2009 u 18.00
Galerija Srbija, Niš                     

Centralne  Banke Srbije i Francuske za vreme Prvog svetskog rata

Za vreme Prvog svetskog rata, evakuisana Centralna banka Srbije, radila je u prostoru filijale Francuske banke u Marseju.

 


Izložbu prate :

  • projekcija filma „Srbija i Francuska u Velikom ratu“, u produkciji Jugoslovenske kinoteke ;
  • slajd-šou prezentacija „Narodne banke Srbije i Belgije” o tehničkoj pomoći Narodne banke Belgije pri osnivanju centralne banke Srbije / povodom 125. godišnjice početka rada NBS, 1884-2009
  • edukativne radionice za decu Pet čula i novac, Znameniti Srbi i Novčanica po tvom izboru, u saradnji sa Francuskim kulturnim centrom u Nišu, od 19. do 24. marta, galerija „Srbija” u Nišu
početak stranice

IZLOŽBA

8/04 - 17/05/2009 (Otvaranje izložbe: 8/04/09 - 20.00), FKC, Knez Mihailova 31

Svetlost tame, grafike i gvaševi Dada Djurića

Miodrag Dado Djurić rođen je na Cetinju 1933. godine.
Jedan je od najistaknutijih  savremenih  predstavnika nadrealističke  figuracije.
Nakon završene umetničke škole u Herceg Novom,  odlazi na Akademiju umetnosti u Beogradu gde 1956. završava studije u klasi Marka Čelebonovića. Nakon završenog školovanja živeo je u Francuskoj, zatim u Njujorku a potom i u Centralnoj Africi. Od 1960. godine nastanio se u Eruvalu u Francuskoj, blizu Pariza, gde i danas živi.

 



Kolekcija obuhvata 20 bakroreza, koji su se do sada nalazili u privatnoj kolekciji, a koje je slikar posebno radio za Lazara Vujića i njegovu suprugu Živu, danas vlasnika Visconti Art galerije u Ljubljani.
Biće predstavljeno i šest njegovih gvaševa.

“Sećam se kako smo malim gavranovima davali one krvavice, što su nam u svoje vreme, davali kao humanitarnu pomoć. To je bilo toliko odvratno da se jede da smo ih bacali gavranima, a oni su ih ždrali sa velikim apetitom. Otvorili bi onaj crveni kljun, a mi bismo im krvavicu ubacivali kašikom. Rasli su nam naočigled.”
Dado
Vaše slikarstvo je snažno. Izražavanje putem ljudske tvari. Postoji tu neki, samo vama svojstven, odnos između oblika-tvari ili obeskičmenog čoveka-životinje i pozadina-boja koji daju moć prozračnosti ili odbleska. Lepota boja...“
Žil Delez

„Dado radi grafiku kao što radi platno: započinje jednom slikom koju zatim neprestano prerađuje i menja. Nekada prođu meseci pa čak i godine između prvobitnog ili međustanja do konačnog izgleda neke od njegovih grafika. Kompoziciju često potpuno i do te mere reorganizuje da grafička ploča od vertikale ponekad pređe u horizontalu i da se skoro nijedna pojedinost sa početne kompozicije ne zadrži. Mnoge od ovih ploča sadrže duboko u sebi, u metalnoj srži, istoriju svojim mutacija. U crnilu dna, ispod sloja smole koja ih obuhvata, blede siluete odbačenih slika i dalje lutaju kao u uništenom ogledalu.
Iskazana tom crno belom tehnikom, njegova vizija začuđuje svojom svedenošću i neposrednošću. Tu gde njegovo slikarstvo predstavlja površinu inficiranog tkiva, njegov ugljen ga istrazuje dubinski, kopajući i napadajući telo kao prava pošast. On odstranjuje i skida upornošću hirurga. Posle toliko subtilnih intervencija, tela postaju krhkija nego ikada; tkivo je toliko istanjeno da podseća na paukovu mrežu istkanu oko kostiju...

Mikael Pepiat

(Mikael Pepiat, kritičar i istoričar umetnosti, komesar je izložbe Dado koja predstavlja Crnu Goru na 53. bijenalu u Veneciji 2009).

Uz video projekcije.

www.dado.fr

           početak stranice

NOĆ MUZEJA

16/05/2009
FKC, Knez Mihailova 31   

Izložba: Svetlost tame, grafike i gvaševi Dada Djurića
Povodom ove izuzetne noći koja se slavi u celoj Evropi, FKC će biti otvoren sve do dva časa ujutro.


početak stranice

IZLOŽBA
18/05 - 20/06/2009 (Otvaranje izložbe: 18/05/09 - 19.00)       
FKC, Knez Mihailova 31  

Ciklus Mladi srpski autori: Paralelni dijalozi

Izlažu: Dragan Đorđević, Isidora Fićović, Jelena Ilić, Goran Jureša, Danijela Mladenović i Nevena Popović. Kustos: Nada Seferović.

„Mladi umetnici koji su pred nama pripadaju generaciji koja je stasala u Srbiji tmurnih i burnih vremena. Zakoračivši na umetničku scenu njih je dočekala neograničena sloboda izbora umetničkog izražavanja. Taj postmodernistički pluralizam dozvolio im je da, shodno sklonostima i interesovanjima, shodno slojevima ličnih percepcija stvore sopstvene oaze slobode, otkriju svoje privatne prostore i subjektivnim naracijama otvore neke nove, paralelne dijaloge.
Činjenica da nesputana sloboda stvaranja na početku puta  može ponekad delovati  zbunjujuće,  dobila je jedan od svojih  umetničkih  oblika u sasvim legitimnom pitanju koje  Isidora Fićović  postavlja radom What is contemporary? Utemeljena na pretpostavkama kako autonomije umetnosti tako i legitimnosti svih vidova umetničke teorije i prakse ona je inspirisala Dragana Djordjevića da, krećući se čvornovatim putem izmedju teorije i prakse gradi svoje delo odlučno, hrabro, kritično, ali i da ga možda i po malo cinično ili rezignirano imenuje ‘Štagod’/Whatever.
I dok nam Jelena Ilić svojim karakterističnim rukopisom, snažnim i iskrenim crtežom otkriva svet svoje nesputane osećajnosti, dok nam priča svoje male intimne realnosti i gotovo neprimetno ali trajno uvlači u očaravajuće toplu bliskost svoje poetike, dotle slike Gorana Jureše samo naizgled govore čarobnim dečijim jezikom a zapravo svedoče o veoma snažnom i neobuzdanom, o nesputanom uživanju u samom procesu umetničkog stvaranja.
Kroz jedan naizgled tradicionalni medij – sliku na platnu, i isto tako tradicionalni motiv – pejzaž, Danijela Mladenović, na sasvim osoben način, na granici između apstraktnog i realističnog, objektivnog i subjektivnog,veoma ozbiljno i postojano ispituje samu bojenu materiju,
Fragmentovana skulptura Nevene Popović preispituje naš doživljaj sveta, mogućnosti i dileme koje se otvaraju pred nama: njeni prizori, kao zaledjeni filmski kadrovi, različitih situacija u kojima se svako od nas može naći ili nalazi, ne govore samo o susretima, mimoilaženjima, prirodnim ili ljudskim nemarom izazvanim katastrofama, vec otvaraju dijaloge o mogućnostima izbora ličnog stava (Stolica za idola) ali nas i upozoravaju da kroz život moramo da se krećemo pažljivo balansirajući, kao hodači po žici (Hod po žici).
Slobodni od stega suda istorije koji će tek uslediti, ovi mladi umetnici svojim subjektivnim naracijama i karakterističnim rukopisima kojima izgrađuju svoje umetničke identitete nude bezbroj mogućnosti za otvaranje paralelnih dijaloga u i o svetu u kojem jesmo, danas.“
Nada Seferović
Iz kataloga za izložbu

DRAGAN DJORDJEVIĆ
Multimedijalni skulptor (1974, Bela Palanka). Diplomirao je mašinsko inženjerstvo u Beogradu 1998, zatim i vajarstvo na Fakultetu umetnosti u Beogradu 2003. gde je i magistrirao 2006. u klasi profesora Mrđana Bajića. Od 2003. izlaže na samostalnim i grupnim izložbama u Beogradu, Pančevu, Veneciji, Beču i Diseldorfu. Učestvovao je u radu nekoliko međunarodnih umetničkih radionica kao i u rezidencijalnom programu u Diseldorfu 2004. Živi i radi u Beogradu. 

 




ISIDORA FIĆOVIĆ
Multimedijalna umetnica (1977, Kraljevo). Diplomirala je 2001. a magistrirala 2007. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Čedomira Vasića. Član je ULUS-a od 2001. Samostalno izlaže od 2001. a na grupnim izložbama kao i umetničkim festivalima i sajmovima od 2002. Učesnik je i organizator brojnih međunarodnih umetničkih radionica a rezidencijalno je boravila u Austriji i Turskoj. Na festivalu « Video tapestry » u Velenju u Sloveniji 2005. dobila je prvu nagradu. Živi i radi u Beogradu.

 




JELENA ILIĆ
Jelena Ilić rođena je u Zemunu 1973. godine, slikarstvo je diplomirala 2003. a magistrirala 2008. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Jovana  Sivačkog. Član ULUS-a je od 2004. godine. Na samostalnim i grupnim izložbama izlaže od 2003. Živi i radi u Zemunu.

 




GORAN JUREŠA
Goran Jureša (1973, Beograd) diplomirao je slikarstvo 1998. a magistrirao 2002. na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesora Milana Blanuše. Od 1996. izlaže, samostalno kao i na velikom broju kolektivnih izložbi. Ciklus slika Wolfgang izlaže 2008. u Galeriji Zvono i na sajmovima umetnosti u Beču i Bolcanu, a Srbiju predstavlja u okviru kulturnih manifestacija u Temišvaru i Kijevu. Izlagao je 2004. u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda i Centru za vizuelnu kulturu - Zlatno oko u Novom Sadu. Bio je na rezidencijalnom boravku u Strazburu i u Parizu. Dobitnik je WUS AUSTRIA stipendije i nekoliko nagrada. Živi i radi u Novom Sadu.

 




DANIJELA MLADENOVIĆ
Danijela Mladenović (1979, Šabac) diplomirala je slikarstvo 2005. i magistrirala 2008. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Čedomira Vasića. Od 2007. izlaže kako samostalno tako i grupno. Dobitnik je dve nagrade: Nagrade Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu za mozaik, 2003. i Nagrade  Igor Belohlavek 51. Oktobarskog salona u Šapcu, 2007. Živi i radi u Beogradu i Šapcu.

 




NEVENA POPOVIC
Nevena Popović (1976, Beograd) diplomirala je vajarstvo 2004. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Slavoljuba Caje Radojčića, a potom i magistrirala 2007. na istom fakultetu u klasi profesora Zdravka Joksimovića. Od 2002. izlaze samostalno i grupno, učestvuje u radu brojnih umetničkih radionica, kolonija i rezidencijalnih programa. Kao dobitnik WUS AUSTRIA stipendije bila je 2006. gost- student na Akademiji likovnih umetnosti u Beču u klasi profesorke Marine Gržinić.
Član je ULUS u statusu samostalnog umetnika. Živi i radi u Beogradu.

 




početak stranice

IZLOŽBA
18/05 - 20/06/2009 (Otvaranje izložbe: 18/05/09 - 19.00)       
FKC, Knez Mihailova 31  

Ciklus Mladi srpski autori: Paralelni dijalozi

Izlažu: Dragan Đorđević, Isidora Fićović, Jelena Ilić, Goran Jureša, Danijela Mladenović i Nevena Popović. Kustos: Nada Seferović.

„Mladi umetnici koji su pred nama pripadaju generaciji koja je stasala u Srbiji tmurnih i burnih vremena. Zakoračivši na umetničku scenu njih je dočekala neograničena sloboda izbora umetničkog izražavanja. Taj postmodernistički pluralizam dozvolio im je da, shodno sklonostima i interesovanjima, shodno slojevima ličnih percepcija stvore sopstvene oaze slobode, otkriju svoje privatne prostore i subjektivnim naracijama otvore neke nove, paralelne dijaloge.
Činjenica da nesputana sloboda stvaranja na početku puta  može ponekad delovati  zbunjujuće,  dobila je jedan od svojih  umetničkih  oblika u sasvim legitimnom pitanju koje  Isidora Fićović  postavlja radom What is contemporary? Utemeljena na pretpostavkama kako autonomije umetnosti tako i legitimnosti svih vidova umetničke teorije i prakse ona je inspirisala Dragana Djordjevića da, krećući se čvornovatim putem izmedju teorije i prakse gradi svoje delo odlučno, hrabro, kritično, ali i da ga možda i po malo cinično ili rezignirano imenuje ‘Štagod’/Whatever.
I dok nam Jelena Ilić svojim karakterističnim rukopisom, snažnim i iskrenim crtežom otkriva svet svoje nesputane osećajnosti, dok nam priča svoje male intimne realnosti i gotovo neprimetno ali trajno uvlači u očaravajuće toplu bliskost svoje poetike, dotle slike Gorana Jureše samo naizgled govore čarobnim dečijim jezikom a zapravo svedoče o veoma snažnom i neobuzdanom, o nesputanom uživanju u samom procesu umetničkog stvaranja.
Kroz jedan naizgled tradicionalni medij – sliku na platnu, i isto tako tradicionalni motiv – pejzaž, Danijela Mladenović, na sasvim osoben način, na granici između apstraktnog i realističnog, objektivnog i subjektivnog,veoma ozbiljno i postojano ispituje samu bojenu materiju,
Fragmentovana skulptura Nevene Popović preispituje naš doživljaj sveta, mogućnosti i dileme koje se otvaraju pred nama: njeni prizori, kao zaledjeni filmski kadrovi, različitih situacija u kojima se svako od nas može naći ili nalazi, ne govore samo o susretima, mimoilaženjima, prirodnim ili ljudskim nemarom izazvanim katastrofama, vec otvaraju dijaloge o mogućnostima izbora ličnog stava (Stolica za idola) ali nas i upozoravaju da kroz život moramo da se krećemo pažljivo balansirajući, kao hodači po žici (Hod po žici).
Slobodni od stega suda istorije koji će tek uslediti, ovi mladi umetnici svojim subjektivnim naracijama i karakterističnim rukopisima kojima izgrađuju svoje umetničke identitete nude bezbroj mogućnosti za otvaranje paralelnih dijaloga u i o svetu u kojem jesmo, danas.“
Nada Seferović
Iz kataloga za izložbu

DRAGAN DJORDJEVIĆ
Multimedijalni skulptor (1974, Bela Palanka). Diplomirao je mašinsko inženjerstvo u Beogradu 1998, zatim i vajarstvo na Fakultetu umetnosti u Beogradu 2003. gde je i magistrirao 2006. u klasi profesora Mrđana Bajića. Od 2003. izlaže na samostalnim i grupnim izložbama u Beogradu, Pančevu, Veneciji, Beču i Diseldorfu. Učestvovao je u radu nekoliko međunarodnih umetničkih radionica kao i u rezidencijalnom programu u Diseldorfu 2004. Živi i radi u Beogradu. 

 




ISIDORA FIĆOVIĆ
Multimedijalna umetnica (1977, Kraljevo). Diplomirala je 2001. a magistrirala 2007. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Čedomira Vasića. Član je ULUS-a od 2001. Samostalno izlaže od 2001. a na grupnim izložbama kao i umetničkim festivalima i sajmovima od 2002. Učesnik je i organizator brojnih međunarodnih umetničkih radionica a rezidencijalno je boravila u Austriji i Turskoj. Na festivalu « Video tapestry » u Velenju u Sloveniji 2005. dobila je prvu nagradu. Živi i radi u Beogradu.

 




JELENA ILIĆ
Jelena Ilić rođena je u Zemunu 1973. godine, slikarstvo je diplomirala 2003. a magistrirala 2008. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Jovana  Sivačkog. Član ULUS-a je od 2004. godine. Na samostalnim i grupnim izložbama izlaže od 2003. Živi i radi u Zemunu.

 




GORAN JUREŠA
Goran Jureša (1973, Beograd) diplomirao je slikarstvo 1998. a magistrirao 2002. na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesora Milana Blanuše. Od 1996. izlaže, samostalno kao i na velikom broju kolektivnih izložbi. Ciklus slika Wolfgang izlaže 2008. u Galeriji Zvono i na sajmovima umetnosti u Beču i Bolcanu, a Srbiju predstavlja u okviru kulturnih manifestacija u Temišvaru i Kijevu. Izlagao je 2004. u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda i Centru za vizuelnu kulturu - Zlatno oko u Novom Sadu. Bio je na rezidencijalnom boravku u Strazburu i u Parizu. Dobitnik je WUS AUSTRIA stipendije i nekoliko nagrada. Živi i radi u Novom Sadu.

 




DANIJELA MLADENOVIĆ
Danijela Mladenović (1979, Šabac) diplomirala je slikarstvo 2005. i magistrirala 2008. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Čedomira Vasića. Od 2007. izlaže kako samostalno tako i grupno. Dobitnik je dve nagrade: Nagrade Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu za mozaik, 2003. i Nagrade  Igor Belohlavek 51. Oktobarskog salona u Šapcu, 2007. Živi i radi u Beogradu i Šapcu.

 




NEVENA POPOVIC
Nevena Popović (1976, Beograd) diplomirala je vajarstvo 2004. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Slavoljuba Caje Radojčića, a potom i magistrirala 2007. na istom fakultetu u klasi profesora Zdravka Joksimovića. Od 2002. izlaze samostalno i grupno, učestvuje u radu brojnih umetničkih radionica, kolonija i rezidencijalnih programa. Kao dobitnik WUS AUSTRIA stipendije bila je 2006. gost- student na Akademiji likovnih umetnosti u Beču u klasi profesorke Marine Gržinić.
Član je ULUS u statusu samostalnog umetnika. Živi i radi u Beogradu.

 




početak stranice

IZLOŽBA

16/06/2009 6/07/2009 (Otvaranje: 16/06 - 20.00)
Galerija Haos, Dositejeva 3

Pat Andrea: Novi crteži

 


 


Pat Andrea (1942) jedan je od glavnih predstavnika magičnog realizma i neofigurativnog slikarstva. Njegovi radovi nas uvode u životnu viziju koja prati večiti ritam sezona, tu je čovek-životinja, čas pas, čas konj, ili žena sveštenica i hraniteljka: umetnik nas poziva da spokojno proživljavamo svoje potrebe i da osluškujemo svoje instinkte.
Pat Andrea predaje na Visokoj nacionalnoj školi lepih umetnosti u Parizu (ENSBA), član je Francuske Akademije lepih umetnosti, i živi između Buenos Ajresa, Haga i Pariza.

početak stranice

IZLOŽBA

26/06 04/07/2009 (Otvaranje: 26/06 19.00)
Kulturni centar Beograda, Knez Mihailova 6
Beogradska internacionalna nedelja arhitekture www.nedeljaarhitekture.org

Extra-muros Očaravajuće arhitekture

 


Ova izložba je smišljena i ostvarena na osnovu fotografskog i kritičkog inventara savremene arhitekture u okviru Zavoda za arhitekturu i baštinu / Instituta za arhitekturu, a u tesnoj je saradnji sa Francuskim institutom iz Diselforfa. Posebno je adaptirana da bude međunarodno predstavljena u organizaciji CULTURESFRANCE i uz podršku francuskih kulturnih centara u inostranstvu, kao i Odeljenja za arhitekturu i baštinu pri francuskom Ministarstvu za kulturu i komunikaciju.

Tematika i koncepcija ove izložbe bavi se pitanjem savremene arhitekture. Od pedesetih godina prošlog veka, ne može se reči da je savremena arhitektura očarala pa čak i zainteresovala širu javnost. Smatra se da svaki novo izgrađeni objekat još više ruži okolinu ili još gore, da učestvuje u rušenju ravnoteže same naše planete. Međutim, iza opšte osrednosti kriju se mnoga pažljivo osmišljena, maštovita i često poetska ostvarenja. Dovoljno je pogledati oko sebe. U ovim uslovima, kako ohrabriti stvaraoce? Prošlost zaista nije idealna a zato što je savremenost nekada loše protumačena ne znači da je treba mrzeti. Drugim rečima, potrebno je zainteresovati ponovo ljude za savremenu arhitekturu i u tom cilju produbiti znatiželju, zagolicati maštu i probuditi želju za njom tako što ćemo pokazati koliko ova arhitektura zna da bude zanimljiva, začuđujuća, privlačna, i time izazvati želju da se otkriju njeni motivi, da se prošire vidici i stvori mišljenje.

Kada predstavlja samo arhitekture sposobne da očaraju stvarnost, izložba Extra-muros nudi mogućnost da oni koji su oduvek smatrali da je savremena arhitektura nepodnošljiva budu zainteresovani za nju. Ova izložba ih tera da promene ugao gledanja, da zaborave predrasude, jer govori o avanturi, inventivnosti i kreativnosti i samim tim utiče neprimetno na posetioce da ne posmatraju arhitekturu samo kao zatvoreni svet ili rezervisani posed. Zahvaljujući efektu kritične mase, serija od 40 projekata nam objašnjava da takozvana dobra arhitektura i nije toliko retka kao što izgleda na prvi pogled, a ako je ne vidimo, to je zato što nije tu gde je očekujemo i zato što je jednostavnija i skromnija ili samo manje zabrinuta za svoju besmrtnost nego što zamišljamo.

Ova izložba je s velikim uspehom predstaljala Francusku 2007. na prvom Međunarodnom trijenalu arhitekture u Lisabonu.

             početak stranice

IZLOŽBA

26/06 05/09/2009
FKC, Knez Mihailova 31
Beogradska internacionalna nedelja arhitekture (26/06 - 4/07)
www.nedeljaarhitekture.org

Grad Avr, obnovljen po ideji Ogista Perea

Predstavljanje: četvrtak 2. jul 2009. u 18.00, gost: Žozef Abram

 


Odmah nakon okončanja rata, Ogist Pere otkriva jedan grad, čiji centar je 80% razru-šen. Okeanska vrata – Port Osean, kroz koja su stranci otkrivali Francusku, postala su jedno od mesta sa najviše ruševina u Evropi. Paradoksalno, samim tim što je toliko toga bilo porušeno, sve je odjednom postalo moguće. 1945. godine, francuska vlada no-minovala je Ogista Perea za arhitektu odgovornog za rekonstrukciju Avra. Da bi povratio život jednom od najvećih gradova Francuske, Pere izrađuje neverovatni proje-kat, koji će biti izraz njegovog strukturalnog klasicizma i humanističke vizije savremene arhitekture.

Bio je to prvi arhitekta koji se usudio da upotrebi beton za stambene objekte, ubeđen da je to bilo neophodno iz ekonomskih razloga. Takođe, beton je bio jedini materijal kojim je mogao da ostvari Avr kakvog je zamislio.

Na 150 hektara obnovljenog gradskog tkiva stvorena je posebna urbana morfologija sačinjena od oko 200 ostrvceta, četvrtastog oblika, dužine stranica od 100, 50 ili 25 m, raspoređenih prema visini. Svetlost, prostor i kvalitet života su ono o čemu je Ogist Pere najviše vodio računa. Radi se o jednoj istinskoj revoluciji za ono doba i o radikalnoj promeni u odnosu na uslove života koji su vladali pre rata.

Ovaj novoizgrađeni prostor jedinstven je u posleratnom periodu rekonstrukcije. Više nego arhitektonsko ostvarenje, Pereov Avr ima vrednost univerzalnog zaveštanja koje ilustruje čitavo jedno stanje duha posleratne Evrope.

Uvrstivši novoizgrađeni centar Avra u Svetsku humanitarnu baštinu, UNESCO je istakao  “univerzalnu vrednost” jednog  “izuzetnog spoja arhitekture i posleratnog urbanizma”, posebno zbog “dotad neviđene upotrebe mogućnosti betona”.

Za detaljnije informacije, posetite sajt posvećen ovom događaju: http://unesco.ville-lehavre.fr

Izložba je dopunjena filmom od 40 min o izgradnji Avra (na francuskom). Većim delom je posvećen arhivskim snimcima i razvoju savremenog grada.

Rođen 1951, arhitekta Žozef Abram predaje na Arhitektonskoj školi u Nansiju. Radio je deset godina na Arhitektonskom institutu u Ženevi, član je francuske Laboratorije za istoriju savremene arhitekture (LHAC), vodio je mnoga istraživanja o racionalističkim tendencijama u Francuskoj, posebno o Pereovoj školi. Napisao je mnoge eseje i organizovao nekoliko većih izložbi. Godine 1999, objavio je knjigu „Moderna arhitektura u Francuskoj 1940-1966, od haosa do razvoja“ (Éditions Picard) a 2002. sa Žan-Luj Koenom i Gijom Lamberom „Enciklopediju Pere“ (Monum-Ifa-Le Moniteur). Izradio je naučnu studiju o obnovljenom gradu Avru kako bi rekonstruisani centar grada bio upisan na Uneskov spisak svetske baštine (upisan 2005).
Autor postavke i gost seminara Nedelje arhitekture, lično će predstaviti ovu izložbu 2. jula 2009. godine u 18.00 sati u FKC.

Radno vreme izložbe: utorak - petak: 12.00 - 18.00; subota: 10.00 - 15.00
Napomena: letnja pauza medijateke: od 25. jula do 31. avgusta 2009.

U saradnji sa Kulturnim centrom Beograda.

                   početak stranice

SKREĆEMO PAŽNJU

6 18/08/2009
Galerija OZON, Andrićev venac 12

IZLOŽBA: Svuda okolo, Benoa Pjer (Francuska)

 


Fotografije i video-materijali umetnika-posmatrača stvarnosti, čiji rotacioni pogled hvata deliće sveta koji je u neprestanom pokretu. On iz tih prikaza izvlači fragmente slika koje se nadovezuju i sa nama deli višestruki pogled na svet koji ga okružuje u vidu oniričnih i zvučnih vizija.

"Želim da, krećući se sa ovim Rotirajućim sistemom (« Dispositif circulaire ») zabeležim svojim projektom one delove stvarnosti koji nas okružuju, ali i koji nam izmiču. Skromno govoreći, pokušavam da gledam i osluškujem a da ne analiziram,da razumem, a da ne komentarišem, da otvorim mnoštvo prozora oko sebe. U početku delimično se stavljajući u veoma aktuelni položaj “običnog turiste”, ja idem i ponovo se vraćam krećući se s jednog mesta na drugo. Tako se upravo na Trgu svetog Marka u Veneciji, na Trokaderu u Parizu, na Kalemegdanu u Beogradu ili pak na drugom kraju sveta, na železničkoj stanici u Matsinžoniju na Madagaskaru, ja odlučno vraćam toj kružnoj praksi: gledam oko sebe, ulažem svoje vreme, trošim ga, postajem dostupan, puštam da stvari dođu meni umesto da ih sam uzmem, da me prožimaju i da ih shvatim pre nego da donosim sud o njima, da eventualno učestvujem i zatim pustim da me iznenadi nešto neočekivano, nalik na delić koji se izdvaja iz svakidašnjice ali koji najzad biva prepoznat kao nešto što može da me dotakne. 
Benoa Pjer

"Uz delo Benoa Pjera ulazimo u ciklus utvara i misterija koje su drage fantastičnim pripovetkama. Tela postaju fantomi, naseljavaju paralelne svetove, izgledaju kao da se kreću u snu. Ali jesu li oni zaista toliko daleko ? Oni trepere uprkos svemu, kreću se u stvarnosti." 
Pjer Žikel
pisac i predavač na Akademiji lepih umetnosti u Nantu

Biografija
Benoa Pjer živi i radi u Beogradu. Bavio se grafikom i arhitekturom, a od 1999. godine istražuje likovni izraz u okviru video umetnosti, fotografije i crteža . Od 2002. do 2007. predavao je na Likovnoj školi na ostrvu La Reunion, kada upoznaje Erika Langea, koreografa i bivšeg igrača grupe DV8, kao i pesnika Kristijana Žalmaa, s kojima vodi eksperimentani projekat „quelquessignesduprésent“  a zatim osnivaju transdisciplinarno udruženje „Traverse 974“.
Godine 2006, uspostavlja projekat „Dispositifs circulaires », ili « Kružni mehanizmi ». Godine 2007. dobija stipendiju francuskog ministarstva kulture FIACRE koju koristi u Parizu u Cité internationale des Arts gde radi sa dizajnerom zvuka Janikom Frankom (predstavljen na Venecijanskom bijenalu 2009). Iste godine izlaže samostalno u Artoteci u La Reunionu.

početak stranice

IZLOŽBA

1 26/09/2009 (Otvaranje izložbe: 1/09/2009 – 20.00)
Galerija Haos, Dosijeteva 3
http://zilovic.chauvain.com

Arijadna u zemlji čuda
Crteži vezom Brankice Žilović-Šoven

 


 


„...Nasuprot Arijadni koja Tezeju daje klupko da bi rešio tajnu lavirinta, Brankica koristi nit kao materiju kojom gradi čudnovati lavirint pejsaža, kojima je primarna funkcija da pokrenu i izmene naše vizuelno iskustvo.“

Bogdan Pavlović
početak stranice

IZLOŽBA

7 - 26/09/2009 (Otvaranje : 7/09/09 - 19h00)
FKC, Knez Mihailova 31

Kosmos na dohvat ruke

 


 


Povodom Svetske godine astronomije, FKC prikazuje seriju fotografija koje nas vode ka bezgraničnim prostorima Univerzuma. U saradnji sa katedrom za astronomiju Matematičkog fakulteta u Beogradu, poseban naglasak stavljen je na značajnu francusko-srpsku saradnju na polju astronomije.

Predavanje: 17/09/2009 - 18.00
FKC, Knez Mihailova 31
Tema: Francusko-srpska saradnja u oblasti astronomije
Predavač: Dr. Milan Dimitrijević, naučni savetnik Astronomske opservatorije Beograd.
Na srpskom.

Za vreme Evropskih dana baštine (11 – 13/09/2009) Astronomska opservatorija Beograd biće otvorena za posetioce.

                   početak stranice

SKREĆEMO PAŽNJU - IZLOŽBA

9/09 1/10/2009 (Otvaranje 8/09/2009 – 20.00)
Niš, Galerija Srbija, Trg Kralja Milana bb
www.dado.fr

Svetlost tame, grafike i gvaševi Dada Djurića

         početak stranice

IZLOŽBA

20/10 - 20/11/2009
(Otvaranje: 20/10 – 20.00)
Galerija Haos, Dositejeva 3

Gudmundur Gudmundson – Ero

 


 


 


Francuski kulturni centar pridružio se galeriji Haos u organizovanju izložbe jedne od najvećih figura savremenog slikarsta, pariskog umetnika Eroa. Eroovi radovi na papiru - akvareli, kolaži i grafike biće predstavljeni u galeriji Haos.
Tokom svojih putovanja širom sveta, Ero sakuplja slike (reklame, fotografije aktuelnih zbivanja, stripove, plakate, političku dokumentaciju) koji postaju njegov izvor inspiracije. Odabira ih, grupiše i spaja na svojim platnima - uvek sa humorom, ponekad sa zebnjom i žestinom - da bi od njih napravio slike koje su za gledanje i čitanje. Slikarstvo je mesto eksperimentisanja, gde se od novog može napraviti staro. Ono je vaš lični oblik utopije, pruža uživanje u suprotstavljanju, sreću što si sam naspram svih, radost što izazivaš. Ono otkriva i ukazuje na zablude našeg društva: dirigovano konzumiranje, trgovina erotizmom, revolucije, amerikanizaciju naših života...

početak stranice

IZLOŽBA

2 - 25/11/2009 (Predavanje: 19.00. Otvaranje izložbe: 20.00)
FKC, Knez Mihailova 31

Život u fotografiji
Izložba Žan-Kloda Delalanda

 


 


Novembar je mesec fotografije: Francuski kulturni centar nastavlja ove susrete sa veoma živim umetničkim poljem u današnjoj Francuskoj.
Žan-Klod Delaland, 45 godina, je umetnik koji je čvrsto zagrlio fotografsku i filmsku tradiciju, ali je ujedno i duboko savremen: osmišljava i gradi burleskne situacije, koje svaki gledalac ima mogućnost da protumači na svoj način. Njegove serije fotografija su začuđujuće a često smešne ili sarkastične, bave se svakodnevnicom i prerađuju je na veseli ili zabrinjavajući način.
Učesnici predavanja: Jovan Čekić, umetnik i profesor, i fotograf.
Simultani prevod.

  početak stranice

IZLOŽBA

30/11/2009 - 9/01/2010 (Otvaranje: 30/11 - 19.00)
FKC, Knez Mihailova 31

Nit snova

 


 


Kako bi bilo kad bi se izlozi Francuskog kulturnog centra pretvorili u svet čarolija? Ovo je izazov stavljen pred dizajnerku Solin d’Abovil, koju su neki već imali priliku da sretnu na predavanju održanom u februaru ove godine, ali i pred studente Akademije lepih umetnosti u Beogradu. Punih šest meseci, oni su procenjivali, istraživali, crtali, osmišljavali čarobnu viziju, zamišljeni krajolik koji će obasjati naš centar i Knez Mihailovu. Rezultat: iznenađenje u pravom svetu bajki: dođite i uverite se!

Ovaj projekat je dobio podršku Findomestic banke, firme Saint-Gobain i ateljea Skills Division koji su studente propratili u realizaciji.

                početak stranice

IZLOŽBA


 

 


 

 


 


18/01 - 24/02/2010 (Otvaranje: 18/01 - 19.00)
FKC, Knez Mihailova 31

Ciklus Mladi srpski autori: Mladi majmuni (zaposedaju grad)

Izraz „mladi majmun” u beogradskom žargonu označava neiskusno biće koji se da lako prevariti od strane starijeg i lukavijeg od sebe... Odatle polazi zamisao o izložbi posvećenoj umetnicima mlađim od dvadeset pet godina, iz kojih izbija energija i vitalnost. Snagom i raznovrsnošću svog izraza, oni će zaposesti prostor FKC-a, osvežiti ga i animirati svojim mladim talentom.
Kustos: Mihael Milunović.
Izlažu: Žoana Markade i Bruno Tolić, Aleksandra Petrović, Ana ?ukić, Nina Željković, Predrag Damjanović i Ana Krstić.

  početak stranice

SKREĆEMO PAŽNJU I NA... IZLOŽBA U NOVOM SADU

15/12/2009 - 15/01/2010 (Otvaranje: 15/12 - 18.00)
Galerija Rajka Mamuzića, Vase Stajića 1, Novi Sad

Život u fotografiji
Izložba Žan-Kloda Delalanda

 


 


Zagrlivši fotografsku i filmsku tradiciju ali ujedno i duboko savremen, četrdesetpetogodišnji  Žan-Klod Delaland osmišljava i gradi burleskne situacije koje svaki gledalac ima mogućnost da protumači na svoj način. Njegove serije fotografija su začuđujuće a često smešne ili sarkastične, bave se svakodnevnicom i prerađuju je svaki put na veseli ili zabrinjavajući način.

  početak stranice